Jarige job - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu Jarige job - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu

Jarige job

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Diana

12 Maart 2018 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn weer enkele weken (en een verjaardag :) verder!

De eerste weken op het werk zijn goed bevallen! De sfeer op het werk is erg goed. Mijn afdeling is relatief klein, maar met erg gemotiveerde mensen. De eerste strategie sessie ook al gehad met de afdeling. Met zijn allen naar een Country Club (Campo Chico in Matheu, ongeveer een uur rijden vanaf Buenos Aires), TV op de achterbank van de auto van de partner en een hoop vlees, bier, sterke drank en wijn in de achterbak. Met zijn allen de spullen naar binnen sleuren en dan rest van de middag meeting. In de avond ging de BBQ aan en de wijn/bier flessen open. Nogal anders dan de meetings in Nederland! Maar wel erg gezellig, het klikt erg goed met de groep!

Bijna alle dingen zijn nu ook geregeld. Na lang wachten (ongeveer 2,5u) hebben we uiteindelijk ook mijn bankrekening kunnen openen. Enige wat daar nu nog mist is de pas om internetbetalingen mee te kunnen doen. Wanneer die komt weten ze niet, we moeten zelf maar alle vestigingen af gaan… Owja, om hier een US Dollar of Euro spaarrekening te openen moet je ongeveer 20 euro per maand betalen (en je ontvangt geen rente). Dat toch maar niet gedaan. Verder zijn we ook al weken bezig om hier bij het appartement complex onze vingerafdruk voor de toegangspoort te laten registeren, maar elke keer wel weer wat anders mis (systeem werkt niet, de persoon heeft geen tijd of is lunchen, enz enz).

En.. op 8 maart natuurlijk mijn verjaardag gehad! Nog bedankt voor alle berichtjes uit Nederland, super leuk!!! Echte Nederlandse stroopwafels getrakteerd op mijn werk. Dat was erg geslaagd, al waren sommige wel benieuwd of er geen 'speciaal' Nederlandse ingrediënt (marihuana) in zat! Wat hier ook erg mooi is: als je jarig bent krijg je 4 uur verlof. Dus daar ook goed gebruik van gemaakt! Voor mijn verjaardag uit eten geweest bij Siga La Vaca, een onbeperkt BBQ restaurant (waar je ook nog eens een fles wijn of liter bier per persoon gratis ontvangt!). De rest van het weekend nodig gehad om bij te komen van alle drank en vlees!

Verder hier nog rondgelopen in het ecologische park vlak achter ons appartement, geluncht bij een foodfest in het centrum (dubbele hamburger met dubbel cheddar, heerlijk!), rondgelopen in de buurt van ons appartement en zelfs een plein voor de Koningin van Nederland ontdekt !

We beginnen steeds meer in het nieuwe ritme te komen en te wennen aan het leven hier! Het eerste weekendje weg is ook al geboekt, eind maart vertrekken we richting de Iguazu Falls. Wel erg goed moeten zoeken, aangezien iedereen vrij heeft van 29 maart tot en met 2 april waren de tickets en hotels niet goedkoop (en die zijn hier zowieso al vrij prijzig).
Maar goed, waarschijnlijk heb ik voor die tijd nog wel een nieuw verhaal, anders krijgen jullie meteen de update met dat weekend erbij!

• 12 Maart 2018 - 07:08

P De Blaaij:

ben blij dat alles goed gaat nog proficiat met je verjaardag ga je goed

• 12 Maart 2018 - 16:37

Rini.en.oma:

He Wesley en diana wat leuk dat het begint te wennen en leuk dat je zo een verslag uitbgrengt dan weten wij hoe het gaat daar fijne weken gewenst
    Groetjes adje en oma

• 14 Maart 2018 - 20:51

Marian Coppens:

Hoi Wesley en Diana
    Weer een heel leuk verslag.
    Het is fijn te horen dat het zo goed gaat.
    Geniet er maar lekker van,het is toch een soort
    van vakantie
    Groetjes mama

• 18 Maart 2018 - 17:34

Peter En Nathalie:

Dag Wesley en Diana,
    Mooi dat jullie je draai aan het vinden zijn. Het is echt een andere wereld als jullie zo je ervaringen vertellen.
    Als een rode draad in jullie verhaal lees ik elke keer iets over lekker eten en drinken: op het werk, achter in de auto, op het foodfest en op je verjaardagsdiner. Blijf wel op jullie lijn letten.
    Ziet er allemaal gezellig uit. Mooi Wesley dat je het naar je zin hebt op je werk en dat je in een goed team aan het werk bent.
    Overigens nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag; ook namens Nathalie.
    Wij hebben onder voorbehoud van financiering ons huis verkocht en hopen in september aan ons nieuwe huis te kunnen beginnen.
    Wij wensen jullie een prima tijd in Buenos Aires en graag tot het volgende verslag.
    Peter en Nathalie.