Eerste werkweek en weer verhuizen…. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu Eerste werkweek en weer verhuizen…. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek en weer verhuizen….

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Diana

26 Februari 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Afgelopen maandag mijn eerste 'echte' werkdag gehad! Op zijn Nederlands was ik natuurlijk stipt om 09:00u aanwezig. Op de afdeling was echter nog niemand te bekennen. Bleek dat ik de vrijdag avond ervoor een email had gehad dat ik me kon melden om 11:00u.. die email had ik dus gemist.

Uiteindelijk toch iemand gevonden die me mijn werkplek (cubicle) liet zien. Is nogal anders dan in Nederland: manager+ heeft een eigen cubicle. Alle rangen onder manager zitten aan de andere kant van de verdieping. Meteen een vergadering gehad met de gehele afdeling en de lopende en komende projecten doorgesproken. Waarbij ik meteen aan de slag kon voor een offerte voor een sell-side project. Iets wat ze hier maar zelden doen en ik mijn ervaring vanuit Nederlandse projecten dus meteen kan laten zien!! In de middag weer door naar de Spaanse cursus. Aangezien het hier nu vakantieperiode is besloten om elke middag nog door te gaan met Spaanse lessen.

Qua appartement ging het in een keer snel! We konden donderdag het contract tekenen. Het contract dat we uiteindelijk zelf moesten typen en uitwerken op basis van een modelcontract ontvangen van EY (ook hier verdienen de makelaars erg makkelijk geld). Echter, bij ondertekening moeten ook de waarborgsom en de eerste maand al (contant) betaald worden. Wat lastig was aangezien ik nog steeds geen bankrekening had. Afgelopen dinsdag kwam iemand van de bank op kantoor langs om alle benodigde documenten te ondertekenen. Hij wist echter niet zeker of de rekening donderdag al open zou zijn (de goedkeuring moest langs de centrale bank aangezien we buitenlanders zijn). Toen toch maar besloten voor de zekerheid om mijn declaratie van de vliegtickets te laten uitbetalen in twee cheques, zodat ik dat geld kon gebruiken voor het appartement.

Donderdag dus naar de bank om de cheques om te wisselen. Na eerst 15 minuten bij de verkeerde bank te hebben gewacht, konden we (na meer dan een uur langer wachten) de cheques inwisselen. Bij de balie kregen we echter te horen dat we maar 1 van de 2 cheques konden wisselen… Tenzij we een vrij op naam cheque kregen. Dus toen snel naar kantoor rennen om 1 van de cheques te wisselen… Gelukkig nog net voor 15:00u weer terug bij de bank en de cheque toch nog kunnen wisselen. Een andere afspraak bij een andere bank om mijn betaalrekening te openen niet kunnen halen, banken zijn hier maar open van 10:00u tot 15:00u wat inclusief de wachttijd erg kort is.

Uiteindelijk donderdag toch genoeg geld en het huurcontract kunnen onderteken (op kantoor omdat iemand van EY mee moest tekenen ter garantie), en meerdere keren zelfs, omdat de eerste keer de notaris het niet door had dat iedereen al had getekend en ze het verplicht ook moest zien.. De huur gaat officieel pas in per 1 maart, maar de eigenaar vond het geen probleem als we er al eerder in gingen. Dus zaterdag gebruikt om te verhuizen! Wat een heerlijk gevoel om eindelijk alle koffers te kunnen uitpakken en weten dat (hopelijk) het nu een tijd gaat duren voordat we weer gaan verhuizen! Het mooie appartement zelf helpt uiteraard ook een hoop!!

Verder vrijdag nog een meeting gehad met een potentiele klant om het proposal te bespreken en in weekend zijn we binnen in het Casa Rosada geweest (parlementsgebouw en werkpaleis van de president). Zondag gerelaxed en genoten van het zwembad en het nieuwe appartement!!

Komende week staat op de planning om opnieuw te proberen bij de bank langs te gaan om (eindelijk) mijn bankrekening te openen, het appartement verder in te richten en vrijdag is er een event met de gehele TS afdeling van mijn werk (in de middag een meeting en in de avond een BBQ). Voor nu gaan we eten en verder genieten van het uitzicht!! ;)

  • 28 Februari 2018 - 11:34

    Peter En Nathalie:

    Dag Wesley en Diana,
    Leuk om te horen dat jullie nu een eigen appartement hebben en wat een uitzicht zeg.
    Het ziet er modern uit en ook van alle gemakken voorzien, hier kan je goed starten.
    Net als je werk.
    Het zal wel allemaal heel anders zijn, maar dat is ook de uitdaging toch!!
    Wesley jou pa en ma hebben lekker een weekje vakantie en ook de warmte opgezocht. Ze konden geen betere week kiezen, want hier is het vreselijk koud. min 10 en gevoelstemp -20 door de snijdende wind. Gelukkig is het maar een paar dagen en dan gaat de temp weer stijgen.
    Ik denk niet dat jullie dit missen.
    Het gaat jullie goed en tot de volgende keer.
    Groetjes Peter en Nathalie



  • 01 Maart 2018 - 15:03

    Marian Coppens:

    Lieve schaten
    Net terug van een leuke en warme vakantie.
    Wow dat ziet er prachtig uit zeg,
    Jullie appartement schitterd uitzicht,ik kan niet wachten om langs
    te komen,maar dat zal nog wel even duren.........
    Wel lekker dat jullie nu een eigen stekkie hebben
    en alles lekker aan kant is
    Heel veel geluk in jullie nieuw appartement!
    Groetjes en een dikke kus mama

  • 01 Maart 2018 - 19:18

    Jack:

    Hoi Wesley en Diana
    Mooi om te lezen dat je expertise hebt die ze daar nog niet hebben !
    En dat service en klantbehandeling anders is tja dat is wennen en zal wel zo blijven
    Goed dat jullie nu op vaste stek zitten en hopelijk vind Diana ook nog een leuke en mogelijk verdienstelijke baan
    Blijf werken en vakantie houden lekker combineren en ons mooie foto's sturen
    Groet pa

  • 01 Maart 2018 - 19:19

    Lin:

    Goed om te horen dat het op je werk goed gaat!
    Mooi appartement ook! Jaloers op het uitzicht


  • 05 Maart 2018 - 22:58

    Peter:

    Hola Wesley en Diana? Wat een belevenis zo te lezen. En jullie geduld wordt daar af en toe op de proef gesteld. Cultuur dingetje denk ik

  • 11 Maart 2018 - 09:10

    P De Blaaij:

    lekker druk dan wat een belevenis groetjes van ons flip en lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Wesley en Diana

Reisverslag van verhuizing naar Buenos Aires Argentinie

Actief sinds 27 Jan. 2018
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 12311

Voorgaande reizen:

21 Januari 2018 - 31 Januari 2020

Argentinië

Landen bezocht: