In de rij om te pinnen en vrij met carnaval - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu In de rij om te pinnen en vrij met carnaval - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Wesley en Diana Coppens - WaarBenJij.nu

In de rij om te pinnen en vrij met carnaval

Blijf op de hoogte en volg Wesley en Diana

14 Februari 2018 | Argentinië, Tigre

Weer een week met Spaanse lessen verder, mijn Spaans gaat beter en beter. Tevens te horen gekregen dat de eigenaar van het appartement waar we willen gaan wonen ons aanbod heeft geaccepteerd. Dus alles lijkt goed te gaan voor ons appartement vanaf 1 maart!

Afgelopen maandag en dinsdag waren vrije dagen hier. Ondanks dat niemand echt carnaval viert in Buenos Aires is iedereen toch vrij. Kan Bavaria nog wat van leren! Omdat er een staking van het bankpersoneel was vrijdag moesten we donderdag in de rij staan om genoeg geld te pinnen voor het lange weekend. De verwachting was dat na vrijdag alle pinautomaten leeg zouden zijn. Dus wij ook een half uur in de rij om te pinnen, ook dat is Buenos Aires..

Wij hebben de vrije dagen gebruikt om naar twee andere plaatsen te gaan: Tigre en Lujan. Zondag zijn we met de trein naar Tigre gegaan, Tigre is bekend om de fruitmarkt en de Delta (rivier met natuur en huizen op kleine eilandjes). De fruitmarkt zelf bleek een toeristische attractie met allerlei winkeltjes te zijn (geen fruit te zien, maar wel enorm veel toeristen). We zijn terug naar Buenos Aires gegaan met de boot die ons afzette in Puerto Madero. Onderweg veel vakantiehuizen gezien en de skyline van Buenos Aires. Enorm mooi! Wel verbrand op de boot.

Maandag naar Lujan gegaan. Dit plaatsje is bekend om zijn kerk. Dit is de grootste kerk in Argentinie. De rit was wel erg lang, twee uur met twee verschillende treinen. Voordeel was wel dat we niks hoefden te betalen, op zondagen en feestdagen zijn de treinen gratis schijnbaar. De kerk zelf was erg mooi en groot. Na het bezoek van de kerk naar de kermis gegaan en daarna terug naar huis.

Nog drie dagen Spaanse cursus, vrijdag een examen en dan maandag starten met werken! Ben benieuwd hoe dat gaat zijn!!

• 14 Februari 2018 - 08:37

Marian Coppens:

Lieve vakantiegangers
    Weer leuke foto's allemaal zeg
    Maar het word tijd dat het echte werk nu
    gaat begingen
    Heel veel succes maandag
    Geniet er nog maar van
    Groetjes ma en pa

• 14 Februari 2018 - 17:37

Rini.en.oma:

Wat leuk dat alles goed gaat
    Veel succes met examen vrijdag
    Groetjes adje en oma

• 18 Februari 2018 - 19:10

Peter En Nathalie:

Hallo Wesley en Diana,

Vanmorgen weer lekker gelopen in het bos bij het Appeltje met je pa en ma en het was weer echt gezellig.
    Het is hier koud, zonnig en droog, maar wel gezond weer, anders dan bij jullie, want zo te zien hebben jullie echt zomerweer.
    Ik lees dat jullie snel een eigen plekje hebben om te wonen, dat zal wel fijn zijn.
    Morgen start voor Wesley zijn eerst werkdag, we zijn heel benieuwd hoe de eerste indruk is en hoe het er allemaal gaat. Fijn dat jullie een verlag bijhouden, want anders hebben we geen idee hoe jullie het maken.
    Diane jij ook veel succes daar.

Veel succes en tot de volgende keer.
    Groetjes Peter en Nathalie

• 22 Februari 2018 - 21:30

Bruno:

Hi Wesley en Diana,

Leuk om even mee te kijken.

Hoop dat alles goed gaat en jullie het naar jullie zin hebben.

Bij ons is het erg druk en Wes wordt node gemist.
    Wellicht leuk om over een tijdje even te bellen.

Groetjes van het TAS team Rotterdam